O co jde?

banana boardy cruiseryTo, že by se dalo jezdit na prknech s kolečkami napadlo lidi asi někdy před 70ti lety, tedy zrovna v době 2. světové války.

Byl to nevyhnutelný vývoj surfařů, který si uvědomili, že na světě je víc betonu než mořských vln.

Tím byly dány počátky skateboardingu a zároveň také longboardingu.

Cruiser banana board

Někdy v 70tých letech minulého století se začali vyrábět prkna nejen ze dřeva ale začalo se experimentovat s polypropylenem. Změna materiálu sebou přinesla samozřejmě i změnu stylu jízdy.

Prkna byli pevnější, pružnější, ale také o něco menší, což umožňovalo lepší manévrovatelnost, ale o něco nižší stabilitu ve vyšší rychlostech. Zdvižený tail prkna ale usnadňoval provádění triků a tak se začli používat i na rampách.

Banana board je termín, který se používal pro skateboardy vyrobené z polypropylenu. Byly velmi úzké, pružné a měly zespodu upevňující žebra. – Wiki

V dnešní době prošli tzv. „banana boardy“ změnou a to díky jiným truckům. Nové typy miniboardů využívají longboardové trucky, díky čemuž jsou mnohem pohyblivější, jízda je zábavnější a kontrolovatelnější.

Longboardy

Historie longboardingu jde vlastně ruku v ruce s historií skejtařů. Počátky longboardingu se datují někdy do poloviny minulého století. Tehdejší surfaři hledali ideální propojení skateboardu a surfu.

Longboarding vznikl okolo roku 1950, kdy v okolí Santa Monicy a Venice Beach započal skateboarding psát svou historii. Tehdejší jezdci hledali užší spojení mezi surfingem, skateboardingem a snowboardingem. Zároveň hledali elegantní dopravní prostředek, což je až do současnosti nejběžnější využití longboardu. Proč tomu tak je pochopíte během několika sekund, kdy se na prkno postavíte. – Wiki

Díky odlišným truckům s offsetem jsou longboardy lépe manévrovatelné a jízda na nich je mnohem větší zážitek. Díky přechodu na měkčí a větší kolečka jsou zároveň longboardy vhodné i na delší trasy a na cesty, které nejsou tak kvalitní.